panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • چطور کلمات کلیدی را در گوگل آنالیتیک نمایش دهیم
    چطور کلمات کلیدی را در گوگل آنالیتیک نمایش دهیم

    گوگل آنالیتیک منبعی ارزشمند برای تمام وبمسترها محسوب می‌شود. از سایت‌های غیر تجاری کوچک گرفته تا سازمان‌های دولتی، همگی گوگل آنالیتیک را به عنوان منبع اطلاعات مفید از نظر رفتار و روندهای بازدیدکنندگان، در نظر می‌گیرند.

    هر روز، بخش بیشتری از این اطلاعات، در قسمت "ارائه نشده" یا همان Not provided قرار می‌گیرند. به همین دلیل، وقتی می‌خواهید بفهمید، افراد چه چیزهایی را جستجو می کنند، این ابزار هیچ کمکی به شما نخواهد کرد. 

    چرا اطلاعات مخفی شده  و ارائه نمی‌شوند؟

    در اکتبر 2011، گوگل به علت حفظ حریم خصوصی کاربران، نحوه واکشی داده‌ها را تغییر داد. 

    اگر کاربر در یکی از محصولات گوگل (مثل جی میل، یا هر اکانت دیگر گوگل) وارد شده باشد (لاگین کرده باشد)، در زمان جستجو، از سیستم SSL استفاده می‌شود. به همین دلیل، اطلاعات ارجاعی که در صفحات نتایج جستجو قرار دارند، مخفی می‌شوند. 

    اطلاعات مربوط به ارجاع، شامل بعضی از اطلاعات مفید دیگر مثل کلمات کلیدی جستجو شده، از دید مالکین سایت پنهان می‌شوند. اما گوگل هنوز می‌تواند این اطلاعات را مشاهده کند. تنها مالکین سایت، به این اطلاعات دسترسی ندارند. 

    این داده‌های پنهان شده، یک خلاء بزرگ در ابزار آنالیتیک ایجاد می‌کند. بدین ترتیب، شما نمی‌توانید بازده یک کلمه کلیدی خاص که برای رتبه گرفتن آن در جستجوی ارگانیک تلاش می‌کنید، را تشخیص دهید. 

    خوشبختانه، چندین روش برای دور زدن گوگل وجود دارد که می‌توانند داده‌های پنهان شده را مشخص کنند.

    چطور نتایج "ارائه نشده" را مشخص کنیم

    قبل از خواندن این دستورالعمل، بهتر است اول مشخص کنید که چه تعدادی از کلمات کلیدی ارگانیک شما، در بخش "ارائه نشده" قرار گرفته است و این که آیا تعداد بیشتری از کلمات کلیدی ارگانیک، در خطر  قرار گرفتن در این دسته قرار دارند یا خیر. شما باید بررسی کنید که آیا صرف زمان برای رمزگشایی نتایج، بازدهی مناسب را دارد یا خیر، زیرا هیچ کدام از این روش‌ها، قطعی نبوده و به عنوان راه حل نهایی و حتمی در نظر گرفته نخواهد شد. 

    روش 1: رفتار کاربر را با گزارشات بدست آمده از صفحه گزارش‌ها، درک کنید.

    اولین راه برای دور زدن نتایج "ارائه نشده" بیرون کشیدن اطلاعات دیگر از گوگل آنالیتیک است. این اطلاعات درک بهتری نسبت به بازدیدکنندگان و رفتار آنها در سایت، ایجاد می‌کند. 

    1. در اکانت گوگل آنالیتیک، به بخش Admin و سپس Profile بروید.

    2. بر روی نام پروفایلی که در نظر دارید، کلیک کرده و سپس تب Filters را انتخاب کنید.

    3. یک فیلتر جدید در اکانت گوگل آنالیتیک بسازید.

    هدف از این فیلتر، بیرون کشیدن عبارت‌های "ارائه  نشده" است. برای انجام این کار، باید URL را خارج کرده و به جای عبارت متن "ارائه نشده"، "*" را بنویسید. اگرچه این کار، کلمات دقیق را مشخص نمی‌کند، می‌تواند به شما در درک محل انتقال ترافیک کمک کرده و نشان دهد که آیا به تکنیک‌های قویتر نیاز دارید یا خیر.

    توجه داشته باشید که این فیلتر را نمی‌توان در داده‌های قدیمی اعمال کرد؛ شما تنها نتایج بازدیدهای جدید را مشاهده می‌کنید.

    روش 2: استفاده از منابع داده ترافیک

    در گوگل آنالیتیک، یک دسته دیگر از متریک‌ها قرار دارد که به شما در رمزگشایی کلمات کلیدی محبوب، کمک می‌کند. گزارشتان سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization قسمت در گزارش‌ها گوگل آنالیتیک)، دقیقا برای همین کار ساخته شده‌اند – مخصوصا در قسمت Queries.

    داده‌های موجود در گزارش ارائه شده، معمولاً با تأخیر ارائه می‌شوند و می‌توان گفت که این داده‌ها، دیدگاه محدودی ارائه می‌کنند. اگر شما یک وب سایت پر ترافیک دارید، این گزارش، به تنهایی نمی‌تواند جزئیات لازم برای تحلیل کردن کواری‌ها و صفحات لندینگ را ارائه کند.

    اما در سایت‌های کوچکتر، این گزارش بسیار ارزشمند است، زیرا مروری اساسی برای جستجوی ارگانیک در سایت شما، خواهد بود. 

    روش 3: بررسی داده‌های ادوردز(AdWords)

    همان‌طور که در شروع مقاله گفته شد، "ارائه نشده" تنها شامل کواری‌های ارگانیک می‌شود. جستجوی پولی، چنین محدودیتی ندارد. این بدین معناست که شما می‌توانید مشکلات ایجاد شده توسط نتایج "ارائه نشده" را با پرداخت پول ادوردز و بررسی میزان پاسخ به کلمات کلیدی از طریق PPC (تبلیغات پرداخت به ازای کلیک)، برطرف کنید. این موارد در گوگل آنالیتیک، به نام کواری‌های جستجوی منطبق (Matched Search Queries) نشان داده می‌شود.

    بازهم توجه داشته باشید که، این روش نیز یک راه حل کاملا قطعی و صحیح نیست. داده‌های نشان داده شده در ادوردز، تنها به ترافیکی مربوط می‌شوند که پول آن را داده‌اید – نه ترافیک ارگانیک. اما اگر شما پول لازم برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی را دارید، این روش می‌تواند، باعث درک بیشتر رفتار کاربر شده و تحقیقات سئوی شما را معنادارتر کند. 

    روش 4: استفاده از ابزار وب مستر

    گوگل وب مستر تولز، اصلا شبیه گوگل آنالیتیک نبوده و به اندازه آن ارزشمند نیست، اما در این راه حل، متریک‌هایی که در این ابزار نشان داده می‌شود، می‌تواند در درک رفتار کاربر، ارزشمند باشد. مخصوصا، زمانی که شما بتوانید اطلاعات پایه مربوط به کلمات کلیدی را ببیند که بازدیدکنندگان را به سایت شما هدایت کرده‌اند. شما می‌توانید در منوی Traffic،  و در بخش Search Queries، این اطلاعات را مشاهده کنید.

    در نمودار زیر، شما لیستی دقیق از عملکرد کلمات کلیدی در وب سایت دیجی سئو را مشاهده می‌کنید:

    یکی از بهترین خصوصیات گوگل وب مستر تولز، این است که شما آمار کلیک‌های انجام شده (CTR) کلمات کلیدی را در جستجوی گوگل، مشاهده می‌کنید. بعضی اوقات، با کمی تغییر تگ‌های عنوان و توضیح‌های متا، می‌توانید آمار کلیک‌های انجام شده کلمات کلیدی قوی خود را افزایش دهید.

    در نهایت، گوگل وب مستر تولز، می‌تواند میزان تقریبی تأثیرگذاری کلمات کلیدی در جستجو نیز نشان دهد. اگر شما می‌دانید که یک کلمه کلیدی خاص، تعداد زیادی تأثیرگذاری به خود جذب می‌کند، شاید بهتر باشید این کلمه کلیدی را تقویت کرده تا رتبه بیشتری پیدا کند، زیرا ترافیک بیشتری را به خود جذب می‌کند. یکی از راه‌های ساده انجام این کار، تولید و قرار دادن محتوای بیشتر، در مورد این کلمه کلیدی است.

    نتیجه گیری

    اطلاعات "ارائه نشده" گوگل، موضوعی بسیار بحث برانگیز است. هیچ راه قطعی برای دور زدن این فیلتر وجود ندارد. اما، اگر شما اطلاعات قابل توجهی را از دست داده‌اید، بهتر است کمی زمان صرف کرده، و از روش‌های غیرمستقیم، برای حل مشکل استفاده کنید. اجرای یک یا تعداد بیشتری از روش‌های بیان شده، می‌تواند به شما کمک کند تا درک بهتری از کلمات کلیدی ارگانیک داشته و تا حد زیادی، آمار پنهان شده خود را دوباره در اختیار بگیرید. 


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox