panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • ۸ دلیل عدم شاخص گذاری سایت شما
    ۸ دلیل عدم شاخص گذاری سایت شما

    سلام به همگی، من اخیرا با چند مشکل شاخص‌گذاری مشتریانم روبرو شدم.  بعد از بررسی عمیق‌تر مشکلات، این مقاله را نوشتم تا بتوانم تجربیاتم را با دیگران به اشتراک گذاشته و بعضی از سؤال‌های مربوط به مشکلات شاخص‌گذاری را نیز پاسخ بگویم. مشکل این جاست که سایت یا بخش‌هایی از آن توسط گوگل در شاخص‌گذاری نشان داده نشده و این بدین معناست که صفحات شما قابل کشف شدن توسط کاربران نخواهد بود، زیرا در نتایج جستجو قرار نمی‌گیرند.

    خب، بگذارید کار را شروع کرده و ببینیم چطور مشتریان می‌توانند خوشحال باقی بمانند؟

    مشکلات کراولینگ را مشخص کنید

    بازرسی خود را با وارد کردن آدرس سایتتان در بخش جستجوی گوگل شروع کنید. آیا تعداد نتایج نشان داده شده، با تعداد صفحاتی که شما دارید همخوانی دارد؟ اگر فاصله زیادی بین نتایج و تعداد واقعی صفحات وجود دارد، شما احتمالا دچار مشکل شده‌اید. (نکته – تعدادی که گوگل نشان می‌دهد، یک آمار تقریبی است، نه میزان دقیق). شما می‌توانید از پلاگین کواک سئو نیز استفاده کرده تا لیستی از URL ها را استخراج کنید که گوگل شاخص‌گذاری کرده است.

    اولین چیزی که باید بررسی کنید، داشبورد گوگل وب مستر تولز است. تمامی ابزارهای دیگر را برای یک لحظه فراموش کنید. اگر گوگل مشکلی در سایت شما را مشخص می‌کند، پس این مشکلات باید اول برطرف شوند. اگر مشکلی وجود داشته باشد، داشبورد آن را به صورت خطا نشان می‌دهد. به مثال زیر نگاه کنید. سایت من در حال حاضر هیچ مشکلی ندارد، پس باید یک مثال دارای خطا را پیدا می‌کردم. البته با تشکر از نیل :D

    مشکلات کراول

    وضعیت کد HTTP 404، احتمالا موردی است که بیشتر از سایرین با آن مواجه می‌شوید. این بدین معناست که صفحه‌ای که لینک به آن اشاره می‌کند، پیدا نمی‌شود. هر چیز دیگر غیر از وضعیت کد 200 ( و شاید 301) معمولا بدین معناست که مشکلی وجود دارد، و سایت شما احتمالا مطابق با هدف بازدید کنندگان عمل نمی‌کند. چند ابزار عالی را می‌توانید برای بررسی بکار بگیرید. Urlvalet.com، و Screaming Frog SEO spider و قطعا SEOmoz crawl test tools از ابزارهای عالی هستند. البته مورد آخر برای اعضای حرفه‌ای بوده و محدود به دو کراول در روز است.

    ترمیم خطاهای شاخص گذاری

    معمولا، این نوع مشکلات به دلایل زیر حادث می‌شوند:

    1. Robots.txt – فایل متنی که در فولدر روت وب سایت قرار گرفته و دستورالعمل‌هایی را برای کراولرهای موتورهای جستجو مشخص می‌کند. برای مثال، اگر فایل robots.txt شما چنین خطی داشته باشد: User-agent:*disallow:/،  این به هر کراولری می‌گوید که هیچ کدام از محتوای سایت شما را شاخص‌گذاری نکند.
    2. .htaccess – این یک فایل غیر قابل مشاهده است که در فولدر WWW یا public-html نیز قرار می‌گیرد. شما می‌توانید این فایل را در ویرایشگرهای متنی و ابزارهای FTP مشاهده کنید. یک فایل Htaccess که به خوبی تنظیم نشده باشد، می‌تواند باعث لوپ‌های نامحدود شود که از بارگذاری سایت جلوگیری می‌کند.
    3. متا تگ‌ها – مطمئن شوید که صفحاتی که شاخص‌گذاری نمی‌شوند، چنین متا تگ‌هایی را در سورس کد خود ندارند: <META NAME="ROBOTS" CONTENT="NOINDEX, NOFOLLOW">
    4. نقشه‌های سایت – نقشه سایت شما به دلایل خاص آپلود نمی‌شود، و شما مدل خراب یا قدیمی را به وب مستر تولز می‌دهید. همیشه چک کنید که بعد از حل مشکلات داشبورد وب مستر تولز، نقشه سایت جدید را دوباره برای سایت ثبت کرده‌اید.
    5. پارامترهای URL – در وب مستر تولز، یک بخش وجود دارد که می‌توانید پارامترهای URL  را مشخص کرده و این به گوگل می‌گوید که کدام لینک‌های داینامیک نباید شاخص‌گذاری شوند. البته، این کار می‌تواند باعث بوجود آمدن یک هشدار از طرف گوگل شود: "پارامترهایی که به درستی تنظیم نشده باشند، می‌توانند باعث شوند صفحات از شاخص‌گذاری خارج شوند، پس تا حد امکان، از این ابزار استفاده نکنید."
    6. شما پیج رنک (Pagerank) کافی ندارید -  مت کاتز در یک مصاحبه با اریک انگه مشخص کرده است که تعداد صفحاتی که گوگل کراول می‌کند، با پیج رنک شما رابطه نسبی دارد.
    7. عدم ارتباط یا مشکلات DNS – شاید به هر دلیلی مشکلی ایجاد شده که از قابلیت اتصال پیدا کردن عنکبوت‌های گوگل به سرور در زمان تلاش برای کراولینگ، جلوگیری شود.  شاید هاست شما در حال به روز رسانی شبکه خود بوده، و یا سایت شما را به مکانی دیگر منتقل کرده و DNS می‌تواند کراولرها  را منحرف کند.
    8. مشکلات گذشته – شاید شما دومینی را ثبت کرده باشید که قبل از شما نیز وجود داشته است. من یک مشتری داشتم که دومین جدید خریده بود (یا چنین فکری می‌کرد)، و تمام کارهایش  بر اساس دستورالعمل گوگل بود. محتوای خوبی نوشته بود، ساختار سایت عالی بود. کادر مجربی داشت  و چند لینک درونی بسیار خوب، اما گوگل از شاخص‌گذاری امتنا می‌کرد. حتی گوگل نقشه سایت آنها را نیز قبول کرده بود. بعد از کمی بررسی، مشخص شد که دومین آنها چندین سال پیش مورد استفاده قرار گرفته و بخشی از مزرعه لینک‌های اسپم بوده است. ما باید یک درخواست بازنگری دوباره را برای گوگل ارسال می‌کردیم.

    بعضی از مشکلات رایج دیگری که از شاخص‌گذاری سایت‌ها و صفحات جلوگیری می‌کند، به این دلیل است که آنها شامل محتوای ناقص بوده، یا در تاکتیک‌های مزرعه لینک شرکت داشته، و یا به سادگی هیچ ارزشی از نظر گوگل ندارند (برای مثال صفحات فرود کم محتوا).

    اگر می‌توانید با ارائه مطالب به محتوای مقاله بیافزایید، خوشحال می‌شوم تا بتوانیم مشکلات شاخص‌گذاری را در این مقاله پوشش دهیم. همیشه افراد باهوش‌تر برای تکمیل مطلب وجود دارند.

    منتظر کامنت‌های شما هستم.


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox