panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • گزارش سمینار رایگان کسب و کار آنلاین
    گزارش سمینار رایگان کسب و کار آنلاین

    امروزه با توجه به گسترش روز افزون کاربردهای اینترنت و سهولت دسترسی به آن، با راه اندازی کسب و کار آنلاین می توان از مزایا و ویژگی های این نوع کسب و کار نسبت به روش های غیر آنلاین بهره برد. مزایایی مثل سهولت و سرعت راه اندازی، هزینه پایین راه اندازی در مقایسه با حالت غیر آنلاین، بازار وسیع مخاطبان، حذف محدودیت جغرافیایی.

    مخاطبان این سمینار علاقه مندان به راه اندازی کسب و کار آنلاین و افرادی هستند که مایلند با حضور در فضای اینترنت کسب و کار خود را توسعه دهند

    این سمینار به منظور آشنایی مخاطبان با مفاهیم اولیه، مراحل و ابزارهای راه اندازی و توسعه کسب و  کار آنلاین برگزار شد

    مقدمه

    نخستین سمينار رایگان کسب و کار آنلاین با همکاری گروه تخصصی دیجی سئو و بازار کار جهاد دانشگاهی برگزار شد. این سمینار در روز سه شنبه بیست و پنجم آذر ماه 1393 در سالن کنفرانس بازار کار با حضور تعداد زیادی از کارشناسان و علاقمندان به این حوزه مطالعاتی برگزار شد

    در این سمینار علمی 4 ساعته شرکت کنندگان با ارائه دیدگاه ها و نظریات خود موضوعات این حوزه را مورد بررسی قرار دادند

    سمینار در یک نگاه:

    در این سمینار با توجه به موضوع آن (کسب و کار آنلاین) و  فراهم آمدن فضای تعاملی، مطالب مطرح شده بر اساس تجربه و مواردی که توسط شرکت کنندگان بیان می شد به بحث گذاشته شد

    پس از بررسی موارد مطرح شده با مشارکت شرکت کنندگان، مشخص شد که تقریبا تمامی کسب و کارهای موجود در فضای فیزیکی قابلیت حضور در محیط آنلاین را دارا هستند. علاوه بر این به دلیل قابلیت های محیط آنلاین، امکان کارآفرینی و راه اندازی بسیاری از کسب و  کارهای جدید نیز در این فضا وجود دارد. 

    سخنرانی هایی در حوزه های مختلف همراه با میزگردهای مشارکتی

     

    در این بخش از سمینار به منظور حفظ بی طرفی و طرح مباحث بر اساس رویکرد علمی و منطقی همچنین برای اجتناب از ارایه مطالب کلی، یک طرفه و فاقد مستندات علمی، مطالب توسط  متخصصان حوزه های نام برده ارائه شد و همچنین کارشناسان و علاقه مندان به این حوزه ها با ارائه دیدگاه های خود موضوعات را مورد بررسی قرار دادند

    معرفی سخنرانان

    سرکار خانم فرشته داودیان

    متخصص مارکتینگ و بازاریابی آنلاین

    جناب آقای علی حسینی

    متخصص سئو و بهینه سازی

    جناب آقای امیر سالار پورحسن

    مدرس UI و UX

    کسب و کار آنلاین

    کسب و کارآنلاین به فروش محصولات یا خدمات در اینترنت گفته می شود. این نوع کسب و کار به سرعت در اقتصاد امروز رشد و پیشرفت کرده است. خرید و فروش اینترنتی به کوچکترین کسب و کارها نیز این امکان و فرصت را می دهد که به مخاطبان خود در سطح جهانی با حداقل هزینه دسترسی پیدا کنند. 

    راه اندازی کسب و کار آنلاین یکی از موثرترین روش های ایجاد اشتغال و درآمدزایی در اقتصاد امروز است

     

    حضور در فضای مجازی از ضروریات بقا برای هر نوع کسب و کاری است و از آنجا که هر نوع حضوری به تنهایی تضمین کننده موفقیت در فضای مجازی نیست در این سمینار علاوه بر مواردی که قبلا اشاره شد برخی از دغدغه ها و چالش های پیش رو در کسب و کار آنلاین نیز مورد بحث قرار گرفت. 

    طراحی وب سایت

    طراحی وب ( Web Design ) در مفهوم کلی به معنای تمام عملیات مورد نیاز برای ایجاد یک صفحه ی وب است. اگر بخواهیم به طور ویژه تر به این موضوع بپردازیم ، طراحی وب مهارتی است که بر روی خط مقدم یک صفحه ی وب تمرکز کرده است.

    همچنان که برای حضور هر کسب و کاری در فضای سنتی (فیزیکی) وجود دفتر کار، فروشگاه یا در یک کلام پایگاه فیزیکی ضرورتی انکار ناپذیر است در فضای مجازی نیز دارا بودن چنین پایگاهی برای عرضه محصول و خدمت در اینترنت گام نخست را شکل می دهد

    از طرفی چون طراحی سایت نخستین گام عملیاتی حضور در دنیای کسب و کار آنلاین است اجرای صحیح و اصولی آن می تواند نقش به سزایی در موفقیت مراحل بعدی کسب و کار داشته باشد

    در بخش طراحی وب سایت، امیرسالار پورحسن  مدرس ux و ui در مورد اصول، روش ها و ابزارهای طراحی و پیاده سازی وب سایت مطالبی مطرح کردند که در ادامه به موضوعات ارائه شده در اين مورد مي پردازيم

    اين بخش از سمينار با بررسي دلايل وجود يك سايت به عنوان يك پايگاه آنلاين با ارائه سوالاتی در اين زمينه پيگيري شد .

    ایشان در ادامه آخرين اطلاعات و آمار و ارقام در رابطه با رشد ويروسي اینترنت را مورد بررسی قرار دادند که در این نمودار به سه محور تعداد وب سایت ها، جمعیت دنیا و تعداد کاربران اشاره شد

    در ادامه به شرح مفصلی از نحوه راه اندازی و مراحل راه اندازی وب سایت پرداخته شد. ایشان با معرفي سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس ، جوملا و  دروپال به تشریح هرکدام از موارد پرداختند که شرحی از آن در زیر آمده است. 

    سی ام اس(content management system) که به معنای سیستم مدیریت محتوا  است، در واقع هدف استفاده از cms ها آسان کردن کارها است، به عبارتی برای حذف و اضافه کردن مطلبی در صفحه نیازی به load کردن مجدد اطلاعات بر روی سرور نیست و به راحتی با گزینه های موجود مطلب را ویرایش و ذخیره می کنیم

    در واقع کدها فقط یک بار نوشته می شود و نیازی به نوشتن کد ها به صورت جداگانه برای هر صفحه نیست بلکه به صورت اتوماتیک به متن ارسالی اضافه می شود

    برای کار کردن با سیستم مدیریت محتوا اصلا نیازی به دانش برنامه نویسی و این که بدانیم درون CMS ها چه میگذرد و چگونه این کارها را انجام میدهد نیست

    زبان اکثر CMSها PHP است و اکثر سیستم هایی که با PHP نوشته شده اند Open Source هستند که میتوان به وردپرس، جوملا و دروپال اشاره کرد. این سیستم های مدیریت محتواصورت کد باز و رایگان هستند  و هر شخصی علاوه بر این که می تواند این سیستم ها را به رایگان در اختیار داشته باشد امکان دسترسی به هسته آنها را نیز دارد

    امکانات و قابلیتها

    شخصی سازی: برای این سیستم ها پلاگین ها، ماژول ها و کامپوننتهایی نوشته میشود که با اضافه کردن آنها میتوان توانایی خاصی مثل فرم تماس،گالری، نظرسنچی کاربران، فروشگاه، اسلایدشو و ... به وب سایت داد.

    پشتیبانی مطمئن:

    صاحبان CMS ها با تعداد زیادی مشتری مواجه اند که از این سیستم ها استفاده میکنند و طبیعتآ پشتیبانی کاملی به عمل می آورند

    امنیت بالا:

    صاحبان CMS ها دائمآ در حال رفع عیوب این سیستم ها هستند و اگر همیشه به روز باشیم از نظر امنیت دچار مشکل نمی شویم

    پشتیبانی از CGI:

    CGI مخفف common gateway interface است که در واقع بخشی از وب سرور است که قابلیتی را فراهم می کند تا برنامه ای در سرور اجرا شود و خروجی برای کاربران متصل شده به سرور از طریق صفحه ی وب به نمایش در بیاید

    به جز وردپرس هر سه سیستم معرفی شده در بالا از CGI پشتیبانی میکنند

    زبان برنامه نویسی سمت سرور

    در حوزه ی زبان برنامه نویسی سمت سرور عملیات پشت صفحه مانند ارتیاط با سرویس دهنده و پایگاه داده و … مورد توجه است

    زبان PHP بیشترین سهم را  در مقایسه با زبان های C# ,Asp.net,VB در اختیار دارد

    این زبان برنامه نویسی از سرویس بانک اطلاعاتی MySql و وب سرور Apache بهره میبرد.

    ابزاری مانند wamp در ویندوز و Xamp در لینوکس ما را در ایجاد یک سرور مجازی بر روی کامپیوتر شخصی یاری می کنند

    عناوین کلیدی سخنرانی جناب آقای پورحسن

    رشد ویروسی اینترنت

    مراحل راه اندازی وب سایت

    جعبه ابزار طراحی وب سایت

    زبان های برنامه نویسی سمت کاربر

    زبان های برنامه نویسی سمت سرور

    سیستم های مدیریت محتوا

    امکانات سی ام اس ها

    هاست و دامین

    بازاریابی آنلاین

     

    بازاریابی اینترنتی که با نام های بازاریابی الکترونیکی، بازاریابی تحت وب یا بازاریابی آنلاین نیز شناخته می شود، مجموعه فعالیت هایی است که به افزایش سود کسب و کار، فروش محصولات و ارائه خدمات از طریق اینترنت منجر می شود. بازاریابی اینترنتی حوزه وسیعی را شامل می شود که از مرحله شناخت بازار مخاطب و معرفی محصول تا مدیریت خدمات مشتری و افزایش فروش با استفاده از امکانات و ویژگی های محیط آنلاین را پوشش می دهد

    .

    فعالیت هایی از قبیل برنامه ریزی، برندسازی، روابط عمومی، تبلیغات، فروش، مدیریت ارتباط با بازار و در یک کلام تمام فعالیت های بازاریابی در بازاریابی آنلاین هم اجرا می شود تنها با این تفاوت که در بازاریابی آنلاین بازار مخاطب  بسیار وسیع تر است از ابزارهای محیط آنلاین نظیر وب سایت، ایمیل، روش های الکترونیک ارتباطی نظیر چت آنلاین استفاده می شود

    نکته مهم و قابل توجه این که بازاریابی آنلاین همواره باید همسو و هماهنگ با فعالیت ها و برنامه های بازاریابی غیرآنلاین استفاده شود

    س از حضور، شناسایی بازار، نحوه و چگونگی معرفی و عرضه محصول، روش های موثر تبلیغاتی، کانال ها و ابزارهای مناسب تبلیغاتی و بسیاری موارد دیگر در حوزه بازاریابی آنلاین قرار می گیرد.

    شرحی از سخنرانی سرکار خانم داودیان

    سرکار خانم داودیان سخنرانی خود را با بیان پرسش از حضار در رابطه با اینکه آیا وب مارکتینگ انتخاب است یا الزام آغاز نمودند و سپس با ارائه آمار و ارقام مستند و مرتبط با مارکتینگ آنلاین به تحلیل وب مارکتینگ پرداختند .  ایشان به حوزه های عملکرد وب مارکتینگ و به کارکرد های  آن اشاره کردند و با تاکید بر اینکه مارکتینگ چشم بینای  کسب و کار است  به برخی از کارکردهای آن به این ترتیب اشاره نمودند

    شناخت درونی کسب و کار

    ترسیم تصویر مناسب سازمان برای بازار (برند سازی)

    تحلیل عملکرد کسب و کار

    افزایش سود سازمان با جذب مشتری های بیشتر

    و سپس به معرفی ابزارها و روش های آن پرداختند و در آخرمبحثی تحت عنوان  برنامه ریزی مارکتینگ آنلاین ارائه دادند

    عناوین کلیدی سخنرانی سرکار خانم داودیان

    حوزه های عملکرد وب مارکتینگ

    شناخت درونی کسب و کار

    تحلیل عملکرد کسب و کار

    ابزارها و روش ها

    برنامه ریزی مارکتینگ آنلاین

    سئو

     

    یکی از مهم ترین کانال های جلب مشتری در بازار یابی آنلاین موتورهای جستجو است. امروزه اکثر مشتریان نخستین مرحله انتخاب برای خرید را از طریق موتورهای جستجو آغاز می کنند. افراد ابتدا با جستجو در اینترنت به کسب اطلاعات می پردازند و در این میان چنانچه کسب و کاری بتواند از طریق وب سایت خود با ارائه اطلاعات مفید و مناسب مخاطب، اعتماد و توجه وی را جلب کند نخستین گام را در جلب فردی که می تواند در مراحل بعدی محصول یا خدمت را از وی خریداری کند برداشته است

     

    در اینجاست که سئو یا بهینه سازی سایت نقش خود را ایفا می کند. مجموعه فعالیت های سئو در صورتی که به درستی و با برنامه ریزی مناسب انجام پذیرد منجر به ارتقای رتبه وب سایت در فهرست نتایج جستجوی گوگل می شود. این بدان معناست که در صورتی که کلمه یا عبارتی در گوگل جستجو شود که از کلمات کلیدی وب سایت شما است، سایت شما در  صفحه نخست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود

    شرحی از سخنرانی جناب مهندس حسینی

    جناب آقای مهندس حسینی سخنرانی خود را تحت عنوان روشهای مارکتینگ توسط موتور جستجوتجو SEM(search engine motor) آغاز کردند و بیان کردند که برای جذب کاربران به سایت، توجه به این موارد الزامی است.همچنین ایشان به بررسی تبلیغات در سایت‌های پر بازدید ایرانی پرداختند و مواردی را که باعث بهبود روشهای مارکتینگ توسط موتور جستجو می شود را بیان کردند که این موارد شامل: بررسی پرداخت پول به گوگل برای تبلیغات (adwords)، آموزش چگونگی تبلیغات در گوگل و دیگر موارد مرتبط می‌شد. ایشان یادآور شدند که برای به دست آوردن جایگاه خوب وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو، بهینه سازی (optimize ) وب سایت ضروری است  و حضار را با مفاهیمی مثل ربات های گوگل ،سئو و ملاک هایی برای سرعت بالای بارگذاری سایت آشنا ساختند. همچنین با معرفی سئوی  on-page وسئوی off-page توضیحاتی را در رابطه با هر کدام از این موارد ارائه دادند. در یک بحث مشارکتی که با حضور کارشناسان و علاقه مندان مطرح شد مواردی را که یک سایت ایده آل به آن نیاز دارد بررسی شد. در آخر نیز ایشان با تحلیل علمی یک سایت نمونه مطالب خود را به پایان رساندند

    عناوین کلیدی سخنرانی جناب آقای حسینی

    SEM

    تبلیغات در گوگل

    SERP

    سئو

    -ربات های گوگل

    سرعت سایت


    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox