panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • علم بازاریابی اینترنتی
    علم بازاریابی اینترنتی

    جان آرچیبالد ویلر چنین تویت کرده است "هیچ قانونی وجود ندارد جز این که قانونی وجود ندارد." این مسئله در بازاریابی اینترنتی کاملا صدق میکند. مطمئنا دستورالعملها، سیاست ها و عملکردهای بهینه پیشنهاد شده اند، اما این ها به تنهایی بدین معنا نیست که صنعت بازاریابی اینترنتی یک علم باشد. 

    کدام مهمتر است، افزایش تعداد بازدیدها؟ فروش بیشتر؟ کسب سر نخ های فروش؟ یا ارتقای برند؟ چطور میتوانید بدون فرضیه اثبات شده به این اهداف دست پیدا کنید؟ با توجه مطالب منتشر شده در بلاگ ها، مقالات و حتی دوره های آموزشی متعدد و فراوان، چه تصویری از حرفه بازاریابی خواهید داشت؟

    در ابتدای کار، بازاریابان اینترنتی را  هکر و لینک ساز می دانستند. تبلیغات اینترنتی آغازی بود برای کسب اعتبار بازاریابی اینترنتی.  شبکه های اجتماعی و روابط عمومی دیجیتال باعث جذاب تر شدن و حضور این حرفه در صحنه شد.  و تحلیل ها و استفاده از ابزارهای تحلیلی درهای اتاق هیئت مدیره را به روی ما گشودند. 

    بازاریاب های با تجربه و موفق، تبلیغ کننده، خبرنگار صنعتی و افراد از این دست نیستند که اغلب در مورد آنها میشنویم. آنها در تفکر، تلاش و یادگیری تبحر دارند. در تمامی رسانه های بازاریابی اینترنتی، ما با متغیرهای متنوعی نظیر تاریخچه، روند، انتظارات و دانش رو به رو می شویم. 

    بازاریابی اینترنتی در مقام علم تجربه و مشاهده است. در جستجوی ارگانیک، اکثر موتورهای جستجو دنیای مادی و فیزیکی واقعی ما هستند. اما قوانین عمومی تا به حال چه بوده است؟  گزارشات زیادی در مورد عملکرد سئو وجود داردکه در آنها به مواردی پرداخته شده است نظیر مشاهده شده، جاسوسی اطلاعاتی در باره ثبت اختراعات و کاربردهای آن ها، مدل های کوچک تستی و انتشارات مربوط به به روز رسانی الگوریتم ها.

    دانشمندان بازاریابی ارتباط این نوع مطالب را با حوزه بازاریابی اینترنتی رد نکرده اند. ما باید ممنون باشیم از پلتفرم های انتشار 10 صنعت برتر سودآور که نقش این حوزه را برجسته تر می کند.

    وجود فضای تبلیغات آنلاین نقش کلیدی بازاریابی اینترنتی را  حتی بیشتر نشان می دهد. زمانی خلاء طلایی بازاریابی دیجیتال با شفافیت و ارائه اطلاعات پر می شد ولی امروزه کمپین های تبلیغاتی تحول یافته، داده های مربوط به کلیدواژه ها و لایه پیچیدگی های مجموعه الگوریتم هایی که غول های اینترنتی انتشار از آن استفاده می کنند شرایط نقش اصلی را در این حوزه ایفا می کنند. اما تبلیغات اینترنتی فضای مناسب را برای آزمودن و تولید مدارک و مطالب مفید و شناسایی نحوه دقیق عملکرد الگوریتم ها فراهم می کند.

    شبکه های اجتماعی و روابط عمومی دیجیتال هنوز به مرحله ای از بلوغ نرسیده است، که به تنهایی قوانین عمومی را متحول کرده یا موارد جدید  را به آن اضافه کند. همچنین ابزارهای تحلیلی مکانیزم مناسبی برای مشاهده و تحلیل تجربه ها را فراهم کرده است. اما بازهم "اگر تجربه های شما به آمار نیاز داشته باشد، برای کسب نتایج پایدار شما باید  آزمون های بهتری را انجام داده باشید"(ارنست روترفورد)

    شاید ما در آینده نزدیک به نقطه ای برسیم که واقعیتهای تعیین کننده قطعی مشخص شده باشد. زمانی که واقعیتها در قالب قانون منتشر شوند. اما هنر بازاریابی هنوز در حال تحول است و تنها از طریق تبلیغ روشهای خود میتوانیم این تجارت را تعریف کنیم.


    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox