panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • چطور بتوانیم محتوای سئو را به طور موثر اولویت بندی و تقویت کنیم
    چطور بتوانیم محتوای سئو را به طور موثر اولویت بندی و تقویت کنیم

    تمامی ما می‌دانیم که محتوای با کیفیت برای سئو حیاتی است، و نویسنده معروف وینستون برتون در مورد نحوه اولویت بندی توضیح می‌دهد.

    امروزه بسیاری از متخصصان سئو بر بازاریابی محتوایی تمرکز دارند. چنین کاری شامل تولید محتوای با کیفیتی می‌شود که برای جست‌جو کننده بهینه سازی شده‌اند. بنابراین تقویت محتوا از طریق شبکه‌های اجتماعی برای جلب کاربر نهایی می‌تواند بسیار مفید باشد.

    اما مراحل مناسب برای تعیین اولویت و تقویت محتوا کدام است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مقاله مراجعه کنید.

    تعیین اولویت و محتوا و تولید آن

    در نقطه‌ای از سئو، تمامی ما در مورد "مرتبط" بودن صحبت کرده‌ایم تا بتوانیم رتبه مناسب را پیدا کنیم. اما، سئوی مدرن به محتوای مرتبط و مفید نیاز دارد. محتوایی که بتواند دقیقا به خواسته‌های گوگل پاسخ دهد.

    شما می‌توانید بر اساس نیت، فاصله با مشتری، حجم جست‌جو و (در صورت داشتن) متریک تغییر مشتری احتمالی به واقعی اولویت بندی کنید. من پیشنهاد می‌کنم که شما کلیدواژه‌های برندسازی شده و دارای حجم جست‌جوی کم را حذف کرده تا تصویری واقعی بدست آورید.

    اهداف خود را تعریف کنید. ساده‌ترین اهداف را انتخاب کنید.

    به اهداف خود نگاه کنید. اگر هدف شما 15 درصد افزایش ترافیک طی یک سال است، شما باید برنامه ای تنظیم کنید که در آن افزایش ترافیک بیشترین اهمیت را داشته باشد: تولید محتوای جدید، ارتقای جست‌جوی محلی، بهینه سازی صفحات فرود فعلی،  بهینه سازی فیلم‌ها و غیره.

    به عنوان اولین قدم، من پیشنهاد می‌کنم به آمار آنالیتیک وب‌سایت و ابزار رتبه بندی خود مراجعه کرده تا ببینید کدام فرصت‌ها برای افزایش ترافیک در حیطه‌های فعلی وجود دارد. این کار را می‌توان با بررسی کلیدواژه‌های "فاصله تأثیرگذاری" انجام داد که در صفحه 2 در موتورهای جست‌جوی اصلی قرار دارند (گوگل، بینگ، و یاهو). انتقال کلیدواژه‌های دارای فاصله تأثیرگذاری از صفحه 2 به 1 می‌تواند درآمد و ترافیک زیادی را به همراه داشته باشد، مخصوصا در کلیدواژه‌هایی که حجم و نیت مالی بسیار زیادی دارند.

    نکته حرفه‌ای:

    بر روی کلیدواژه‌هایی تمرکز کنید که قابلیت تبدیل مشتری احتمالی به واقعی خوبی در جست‌جوی پولی داشته و بسته به نیت هر کدام، ترافیک و درآمد زیادی را به همراه دارند. این کلیدواژه‌ها باید هدف سئو شما باشند، مخصوصا با توجه به اینکه لی‌اوت جست‌جوی پولی جدید گوگل باعث می‌شود جست‌جوی ارگانیک به صفحات پائین‌تر هدایت شوند.

    محتوای موجود را ارزیابی کرده و به دنبال نقاط خلاء باشید

    پس از تحلیل و پیدا کردن نقاط خلاء، مشخص کنید کدام یک برای توسعه خدمات مفید خواهند بود. تمامی برندها به توسعه محتوا در هر مرحله از مسیر خریدار نیاز دارند،  زیرا چنین کاری باعث می‌شود عبارات جست‌جوی کاربرانی را درک کنند که نیت‌های متفاوت از جست‌جوی خود دارند.

    با اینکه بسیاری از تجارت‌ها، نیاز به ظاهر شدن در نتایج جست‌جوی کلمات کلیدی با قابلیت بالای تبدیل مشتری احتمالی به واقعی را درک می‌کنند (یعنی عبارت‌هایی که نیت از خرید را نشان می‌دهند)، معمولا ارزش وجود در صفحه نتایج جست‌جو در فاز جست‌جوی مسیر خریداران  را درک نمی‌کنند. در عصر دیجیتال، این سفر خطی نیست، بلکه مسیری مرحله  به مرحله است: بنابراین شما باید در تمامی مراحل وجود داشته تا بتوانید برند خود را در ذهن آنها نگه دارید.  

    محتوای فعلی خود را بازنگری کرده و بر اساس نیت، آنها را دسته بندی کنید. به عبارت دیگر، هر محتوا به کدام مرحله از مسیر خریدار تعلق دارد؟ سپس، مشخص کنید چه خلاء‌هایی وجود دارد. در نهایت می‌توانید محتوای مناسب برای پر کردن خلاء تولید کنید.

    همین طور شما می‌توانید با استفاده از ابزاری مثل SEMrush عملکرد رقبای خود را نیز بررسی کنید. چنین ابزاری به شما اجازه می‌دهند تا مشخص کنید رقبای شما در کدام کلیدواژه‌ها رتبه می‌آورند. مشخص کنید که در چه مکان‌هایی بیشتر در دید هستند و در چه مکان‌هایی از مسیر خریدار، هیچ حضوری ندارند. از عدم وجود آنها بهره ببرید. محتوای با کیفیت برای این حیطه‌ها تولید کنید یا اینکه محتوای فعلی را ارتقا دهید.

    با سایر بخش‌ها ارتباط برقرار کنید

    علاوه بر فشار برای بازاریابی اینترنتی تک کانالی، بسیاری از متخصصان سئو هنوز تحت تأثیر بخش‌های متفاوت سازمان هستند. وجود ارتباط باز با سایر بخش‌ها (اگر در سازمان باشید) یا با مشتریان و فروشندگان آنها (اگر شما یک آژانس مجزا هستید)، باعث اطمینان از این مسئله می‌شود که شما از خصوصیات محتوای مهم، و همین طور نحوه اولویت بندی و بهینه سازی آگاه هستید.

    محتوایی سایر بخش‌ها را بررسی کنید. سپس بر اساس نیت، حجم جست‌جو و فرصت آن را اولویت بندی کنید. سپس از طریق حساب‌‌های اجتماعی موجود و تبلیغات پولی در آنها برای ارتقای محتوای منتخب استفاده کنید.

    گوش دادن در شبکه‌های اجتماعی

    گوش دادن به مشتریان و پیدا کردن افراد تأثیرگذار می‌تواند بر میزان بازدید و تعهد تأثیرگذار باشد. گوش دادن در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود از میزان فعالیت خود و رقبایتان در شبکه‌های اجتماعی آگاه شوید. به علاوه، چنین کاری می‌تواند روندهای اجتماعی کلیدی را از میان میلیون‌ها مکالمه که در هر روز رخ می‌دهند، برای شما مشخص کنند. چنین روندهایی به شما در تولید محتوای استراتژیک کمک می‌کند. شما می‌توانید کلیدواژه‌ها و روندهای جدیدی را پیدا کنید که در حال حاضر بیشترین تأثیر را دارند.

    ارتقای محتوا

    حالا که شما اولویت محتوای خود را مشخص و آن را تولید کرده‌اید، زمان ارتقای آن فرا رسیده است. عبارت "اگر ساخته‌اید، موثر خواهد بود" کاملا غلط است. محتوا باید ارتقا داده شود و به کاتالیزور نیاز است تا بتواند تأثیرگذار باشد.

    کاربردهای اجتماعی

    جست‌جو به فعالیت در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند. برندها باید همیشه بر تولید محتوای با کیفیت و جذاب تمرکز داشته باشند. محتوای جذاب باعث می‌شود افراد نظرات خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. بدین ترتیب می‌توان لینک و حمایت افراد را جذب کرد. چنین مسایلی باعث ارتقای قابلیت مشاهده محتوای اولویت بندی شده در صفحه نتایج موتورهای جست‌جو می‌شود.

    تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی یک روش دارای هزینه-اثربخشی برای کمک به ارتقای محتوای دارای اولویت و جذب ترافیک و افزایش فروش است. از آنجا که تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی بسیار ارزان قیمت است، پیشنهاد می‌کنم چندین کمپین اجتماعی تبلیغاتی را امتحان کنید. افزایش کسب لینک، بیان نام در شبکه‌های اجتماعی، افزایش ترافیک از شبکه‌های اجتماعی و در نهایت افزایش رتبه می‌تواند از تأثیرات مفید این نوع کمپین‌ها باشد.

    من پیشنهاد می‌کنم که با استفاده از تبلیغات پولی، محتوای مفید و جذاب خود را حمایت کنید. محتوایی که به پاسخ سوال خریداران در هر مرحله از خرید پاسخ می‌گوید.

    نتیجه‌گیری

    تعیین اولویت محتوا یک مسئله حیاتی برای هر کمپین سئو است تا بتواند درآمد و ترافیک قابل توجه ایجاد کند. به عنوان متخصصان سئو، ما باید بر تولید محتوای با کیفیت بر اساس نیت کاربر تولید کنیم. محتوایی که بتواند مشتریان ما را در رسیدن به اهدافشان هدایت کند.


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox