panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • سئو و بازی تاج و تخت
    سئو و بازی تاج و تخت

    این روزها به احتمال زیاد شما نیز مانند من و همه‌ی جهان با نوشیدنی و خوراکی کافی، جلوی تلویزیون می‌نشینیم و دوباره نظاره‌گر شاهکار شبکه‌ی HBO، سریال بازی تاج و تخت(Game of Thrones) می‌شویم. یک سوال اما ذهن همه‌ی ما را به خود مشغول کرده، اینکه آیا جان اسنو واقعا کشته شده‌است؟ یعنی واقعا دیگر مرده و حضور ندارد؟

    اما وقتی من به عنوان یک متخصص تجارت الکترونیک قسمت آخر فصل قبلی را تماشا می‌کنم (بارها و بارها آن را تماشا کردم) یک سوال دیگر هم در ذهنم نقش می‌بندد، آیا سئو(SEO) برای خرده فروشان آنلاین نیز مرده‌است؟

    بله من به این موضوع اندیشیده‌ام و باید بگویم که سئو(SEO) مرده ‌است اما همان اندازه که احتمال می‌دهیم جان اسنو مرده‌ باشد.

    همه‌ی ما می‌دانیم در WWW ،جهان پهناور وسترس (World Wide Westeros) همه چیز دشوار شده‌است؛ رقابت‌ها شرورانه است، تفاوت‌ها میان خدایان گوگل بی رحمانه است و حجم برهنگی بسیار زیاد شده‌است. اما آیا سئو سزاوار این دشواری‌هاست؟

    خب یک جورایی بله!

    به نظر می‌رسد راه برای خرده‌فروشان کوچک و استارتاپ‌های خرده ریزه، از نیمه شب‌های وینترفل (Winterfell) هم تاریک‌تر باشد. این بحران شاید به نظر یک حفره بیاید اما در واقع می‌تواند یک نردبان باشد. راهکارهای قدیمی سئو شاید مرده‌باشد اما این پایان داستان نیست. سئو احتیاج به یک تغییر دارد و برای تحقق این امر شما به کمی راهنمایی معجزه‌آسا دارید.رویای موتورهای جست‌وجو یک پادشاه حقیقی، یک الگوریتم واقعی بود که سایت‌ها و صفحات را به صادقانه‌ترین، شفاف‌ترین و مرتبط‌ترین و مناسب‌ترین روش، رتبه‌بندی کند. هر روز لنیسترها، گروه لری و سرگی، با اصلاح فرآیندهای خود، بدهی‌هایشان را به فرهنگ اینترنت پرداخت می‌کنند. دیگر جهانِ نسبت سه درصدی کلید واژه‌ها به نسبت 20 هزار کلمه در محتواهای بی معنا نیست، دیگر جهان فراداده‌ها و لینک اسپمرها نیست. سئو کارها دوست دارند که به من یادآوری کنند اصول اولیه و پایه‌ می‌تواند آنها را پشت میز بنشاند اما این به معنای آن نیست که آنها می‌توانند مشغول غذا خوردن شوند و این یک نکته‌ی مثبت است.

    بهتر است انتقادات را کنار بگذرایم؛ حال زمان آن است که از استعاره‌های بازی تاج و تخت بهره ببریم، شما باید از زن مو قرمز، ملیساندری، بیاموزید و تنها اینگونه است که سئو دوباره زنده می‌شود.

    هرج و مرج نردبان است

    جهان جدید سئو، فضایی سهل و آسان نیست، هر خرده‌فروش آنلاینی ناگزیر است در شرایطی برابر با دسته‌های بزرگ آدم‌کشان حرفه‌ای برای رتبه بجنگد و آنهایی که زنده می‌مانند، برندشان به رسمیت شناخته می‌شود و در این امر به جایگاهی می‌رسند که آرزوی هر فروشنده‌ی آنلاینی است. رقبا مثل وایت واکرها (white Walker) هستند و برای آنکه بتوانید بر آنها غلبه کنید باید به عملکرد خود آگاه باشید. مسیر تخت آهنین هیچ آسان نیست. شما نمی‌توانید مانند لرد بیلیش معروف به لیتل فینگر، عمل کنید و موتورهای جست‌وجو را گول بزنید. نمی‌توانید مانند لرد باراثیان تنها به ارتباطات اجتماعی ( رسانه‌های اجتماعی) اکتفا کنید و بدون شک نمی‌توانید به مانند راب استارک از توصیه‌های خوب اجتناب کرده و به تنهایی در این راه قدم بگذارید.

    هر متخصصی در این امر و در این استعاره زن مو قرمز، به شما خواهد گفت که بازگرداندن سئو به زندگی کار دشواری است. چراکه دیگر بحث بر سر بازی تاج و تخت نیست، شما باید آن را عادلانه و صادقانه ببرید و از آن خود کنید.

    ستون اول: تخصص

    قدم اولی که نیاز دارید این است که شما خود را بدل به ملیساندری، کشیش مو قرمز سریال بازی تاج و تخت کنید. این تخصص را ممکن است مثل سمول تارلی (Samwell Tarly) با سال‌ها مطالعه و راهنمایی معلمان به دست بیاورید و یا به سبک استانیس باراتیون (Stannis Baratheon) آن را بخرید. در هر حال حواستان به آن دود سیاه مشکوک باشد.

    ستون دوم: وحدت

    دومین چیزی که شما احتیاج دارید وحدت است. سئو نیز همچون هفت اقلیم بازی تاج و تخت دچار کثرت و گوناگونی شده، اما اگر می‌خواهید که از مرگ بازگردید و وایت واکرها را شکست دهید باید هفت اقلیم را با هدفی مشترک، مرتبط و هماهنگ، متحد کنید.

    به نظر من این هفت اقلیم شامل لینک‌ها، سیگنال‌های اجتماعی، محتوا، گروه‌های اجتماعی، معماری سایت و صدای برند شما می‌شود. حال حواستان را جمع کنید چرا که می‌خواهم راز سئوی مدرن را به شما بگویم: بهتر است از دیگران، از همه‌ی آنها بهتر باشید.

    این مسلم است، شما دیگر نمی‌توانید برای افزایش کیفیت تقلب کنید. موتورهای جست‌جو مثل لرد واریس جاسوسان و پرندگان کوچک خود را دارند در سراسر جهان پهناور وستروس (World Wide Westeros) دارند. تنها راه زنده کردن قهرمان، بنا کردن یک ساختمان ارزشمند و نشستن، نوشتن، ارسال کردن و ایجاد لینک کردن مطالبی است که ارزش خواندن به اشتراک گذاشتن و به خاطر سپردن را داشته باشد. به عبارت دیگر یا بیا و اصلاح کن یا اصلا وارد نشو!

    ستون سوم: اعتماد

    ممکن است بگویید اعتماد قابل اندازه‌گیری نیست، اعتماد قابل شمارش نیست، اعتماد به دست نمی‌آید مگر آنکه شما یکی از دوستان خود را بکشید تا ثابت کنید کلاغ نیستید، پیمان خود را برای تجرد بشکنید و مشروعیت لرد وینترفال را نپذیرید. اگر درباره‌ی جان سئو صحبت می‌کنید، حرف‌های شما درست است اما ما درباره‌ی جهانی جدید و دیدگاهی  بهبود یافته بحث می‌کنیم.  

    مدیران صنعتی Moz  راه‌هایی را مشابه موتورهای جست‌وجو برای تعریف و اندازه‌گیری اطمینان پیدا کرده‌اند. در توفان شمشیرها و ضیافت برای کلاغ‌ها، وستروس، تنها زمانی جدی گرفته‌ می‌شوید که مردم و سایت‌های جدی شما را تایید کنند.

    یک لینک از سایت momandpopsfakefurnitureblog.com  به شما هیچ جایگاه  و جوهره‌ای از ناشران بزرگ آنلاین، جمع‌آوران، رسانه‌ها، رقبا و مدیران صنعتی نمی‌دهد.  منظور این است که شاید  تایید مزدوری همچون بران (Bronn) جالب باشد اما به پای توجه و تشویقی از برین تارث، آن زن جنگ‌جو نمی‌رسد.

    خب تقریبا مطمئنم که به ستون چهارم اشاره کردم، آیا چیزی ضروری در داستان باقی مانده‌است که به آن اشاره نکردم؟

    ستون چهارم: اول نام او و ملکه‌ی اندلس، اژدها!

      

    باورم نمی‌شود که در طول مقاله از بازی تاج و تخت گفتیم اما به ستون اساسی و اصلی، اژدها اشاره نکردم. فکر نمی‌کنید وقتی جان موفق شود به زندگی بازگردد، او چیزی برای گفتن به او خواهد داشت؟ فکر نمی‌کنید او چیزهایی درباره‌ی دیوار بزرگ یخی در شمال خواهد گفت؟ شما فکر نمی‌کنید جان و کلیسی خواهر و برادر ناتنی باشند!

    آیا وایت واکرها در کمینند؟ پس شما نیاز به یک اژدها دارید.

    توجهات را جلب می‌کنید اما تغییری حاصل نمی‌شود؟ پس شما به یک اژدها نیاز دارید.

    آیا می‌خواهید سیگنال‌های اجتماعی برای فروش ترجمه شوند؟ پس شما نیاز به یک اژدها دارید.

    در دنیای  خرده‌فروشی آنلاین اژدها یعنی، ارزش، قدرت، کیفیت و یا یک استراتژی که شما را از سایر رقبا جدا می‌کند. آنها مثل روغن برای موتور و گریس برای چرخ‌ها هستند. آنها سس مخصوص کمپانی شماست. به طور مثال برای کمپانی بنز قدرت و لاکچری بودن است. برای بی ام دابلیو سرعت، اژدهاست. اژدهای آمازون نیز حمل و نقل دو روزه است. اژدهای شما اولین نکته‌ی ارزشمندی است که دیگران از شما می‌گویند یا درباره‌ی شما به یاد می‌آورند. چیزی که در ذهن‌ها باقی می‌ماند و شما را از دیگران جدا می‌کند.

    سه ستون اول شما را به دروازه‌های قلمروی پادشاهی می‌رساند اما برای به دست آوردن تخت آهنین شما باید خود را از دیگران متمایز کنید. شما باید چیزی داشته‌باشید که دیگران ندارند، چیزی که شما را منحصر به فرد کند، چیزی که به شما کمک کند با قوانین خود را متناسب و همراه کنید و این چیزی است که هیچ متخصص تجارت الکترونیکی نمی‌تواند به شما بدهد. شما باید خود یک اژدها را به دنیا بیاورید.

    این بار وقتی با دوستان اقوام به تماشای این سریال می‌نشینید در حالیکه همه به صفحه تلیزیون خیره شده‌اند شما از خود خواهید پرسید، اژدهای من کدام است؟


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox