panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • 5 راه براي حفظ رتبه سئو
    5 راه براي حفظ رتبه سئو

    شما سخت تلاش كرده‌ايد تا بالاترين رتبه را در گوگل بدست آوريد – حالا بايد از موقعيت خود محافظت كنيد! 

    ايجاد يك منبع ترافيك ثابت براي وب‌سايت اساس هر تجارت اينترنتي محسوب مي‌شود. اگر بازديدكنندگان به سايت شما وارد نشوند، احتمال تبديل آنها به مشتريان واقعي، متعهد و طولاني مدت وجود نخواهد داشت. وقتي خود را به عنوان يك سايت مقتدر در گوگل اثبات كرديد، قابليت مشاهده شما در وروديهاي جست‌جو افزايش پيدا مي‌كند. 

    اما پس از رسيدن به بالاترين نقطه صفحه نتايج جست‌جوي گوگل رسيديد چه اتفاقي مي‌افتد؟

    بر خلاف باور اكثر افراد،‌ كسب رتبه در كليدواژه خاص تنها نيمي از مبارزه است. اصول مركزي سئو هميشه در حال تغيير هستند و بازارياب‌ها بايد از جديدترين روندها آگاه باشند. 

    امروز من در مورد نحوه حفظ كليدواژه‌هايي صحبت مي‌كنم كه براي كسب رتبه برتر در آنها سخت تلاش كرده‌ايد. اين استراتژيها به شما در محافظت از هر گونه به روز رساني احتمالي الگوريتم نيز كمك خواهد كرد. 

    1. سايت خود را به روز رساني كنيد

    تمامي افراد از اهميت اين مسئله آگاهي دارند. اما يكي از رايج ترين مشكلات صنعت بازاريابي اينترنتي، عدم به روز رساني سايت است. گوگل كيفيت و  تازگي محتوا را به عنوان بخشي از الگوريتم رتبه بندي بررسي مي‌كند. بنابراين تازه بودن سايت راهي عالي براي حفظ موقعيت محسوب مي‌شود. 

    استراتژيهاي قديمي مانند مقالات "متن به تنهايي" مي‌توانند باعث افت رتبه شما در موتورهاي جست‌جو شوند. اگر مي‌خواهيد رتبه خود در كليدواژه‌ها را حفظ كنيد، بايد محتواي خود را با اضافه كردن فيلم و عكس تقويت كنيد. اين مسئله باعث بهبود تجربه خوانندگان شده و افراد تشويق مي‌شوند به شما لينك بدهند. 

    شما بايد زمان كافي صرف كرده و ظاهر برند خود را تقويت كنيد. بهينه سازي  سايت باعث كاهش آمار پرش و احتمال تعامل بيشتر بازديدكنندگان با محتوا مي‌شود. 

    2. سرعت سايت خود را افزايش دهيد

    سرعت سايت از گذشته به عنوان عامل رتبه بندي تشخيص داده شده است، اما بسياري از سايت‌ها سرعت بارگذاري بسيار طولاني دارند – مخصوصا در موبايل. امروزه حجم بالايي از جست‌جو با استفاده از تلفن‌هاي هوشمند صورت مي‌گيرد. توجه داشته باشيد كه نزديك به دو ميليون مقاله بلاگ در هر روز منتشر مي‌شود، پس اگر سايت شما سرعت بارگذاري كافي نداشته باشد، بازديدكنندگان شما به گزينه جايگزين مراجعه خواهند كرد. 

    گوگل وب‌مسترها تشويق مي‌كند تا زمان بارگذاري صفحه خود به كمتر از يك ثانيه در دستگاه‌هاي موبايل كاهش دهند. چنين بارگذاري بسيار سريع محسوب مي‌شود. اما، اگر شما نتوانيد به اين سرعتي دست پيدا كنيد، توجه داشته باشيد كه با كاهش هر ثانيه از سرعت بارگذاري، احتمال خروج كاربران از صفحه نيز كاهش پيدا مي‌كند. 

    خوشبختانه افزايش سرعت صفحه به استخدام يك متخصص نياز ندارد. سه مرحله ساده زير به شما در بهبود سرعت سايت كمك خواهند كرد:

    استفاده از خدمات هاستينگ معتبر و سريع‌تر. 

    فعال كردن قابليت فشرده سازي تمامي عكس‌هاي صفحه. 

    استفاده از شبكه ارائه محتوا (CDN) با هدف افزايش سرعت بارگيري. 

    اگر هنوز سرعت بارگذاري سايت دچار مشكل است، مي‌توانيد از ابزار Google PageSpeed Insights كمك بگيريد. اين ابزار به شما در تشخيص مشكلات سرعت وب‌سايت كمك كرده و پيشنهاداتي در مورد نحوه ترميم آنها شامل مي‌شود. در مورد پيشنهادات مربوط به سرعت صفحه گوگل به اين لينك مراجعه كنيد. 

    3. توسعه لينك سازي

    يكي از رايجترين مشكلات بازارياب‌ها، تمركز بر كميت به جاي كيفيت‌ بك‌لينك است. 

    اگر در كليدواژه خاص رتبه مناسب كسب كرده‌ايد، هيچ نيازي به افراط در ايجاد بك‌لينك به آن صفحه نيست. گوگل توانايي تشخيص كسب لينك با سرعت غيرمنطقي در سايت را دارد.  ايجاد لينك با سرعت بيش از حد مي‌تواند به عنوان پرچم قرمز و جريمه يا ممنوعيت عملكرد سايت شود. 

    همين طور اگر اكثر لينك‌هاي شما به يك مقاله خاص اشاره كنند، احتمال كاهش رتبه شما افزايش پيدا مي‌كند. گوگل مي‌خواهد كاربرانش به محتواي مفيد و مرتبط در سايت‌ها دسترسي داشته باشند. 

    اگر مي‌خواهيد رتبه خود را در كليدواژه خاص حفظ كنيد، بايد لينك‌هاي دروني به صفحات متفاوت سايت خود را توسعه دهيد. اين استراتژي باعث متفاوت بودن پروفايل بك‌لينك و افزايش اقتدار سايت از نظر گوگل خواهد شد. 

    4. لينك‌هاي خروجي و دروني

    اگرچه شايد عجيب به نظر برسد، لينك‌هاي داخل سايت نيز به اندازه بك‌لينك‌ها اهميت دارند. ارسال لينك‌هاي خروجي به برندهاي داراي اقتدار در صنعت شما باعث مي‌شود گوگل مرتبط بودن سايت شما را تشخيص بدهد. 

    هميشه بايد صفحات سايت‌هاي ديگر كه به آنها لينك مي‌دهيد، محتواي ارزشمند و مرتبط براي خوانندگان داشته باشد. براي مثال، اگر شما شركت خدمات رساني مهارت‌هاي بقا در طبيعت هستيد،‌ احتمالا نبايد به صفحه اصلي دانشگاه هاروارد لينك بدهيد. اگرچه لينك‌هاي .edu از نظر سئو ارزشمند در نظر گرفته مي‌شوند، محتواي صفحه مورد نظر بايد با بقا و حفاظت در ارتباط باشد و با برند شما نيز همخواني داشته باشد. 

    ايجاد شبكه لينك دروني، يعني لينك دادن به مقالات مرتبط در وب‌سايت خودتان، يكي ديگر از استراژيهاي مفيد است كه به حفظ رتبه در كليدواژه خاص كمك مي‌كند. در صورت اجراي مناسب شبكه لينك دروني به موتور جست‌جو كمك مي‌كند تا اهميت و موضوعات مركزي شما را راحت‌تر درك كند. همين طور شبكه لينك دروني هوشمند باعث مي‌شود كاربران به علت دسترسي ساده‌تر به محتواي ديگر، زمان بيشتري را در سايت شما سپري كنند. 

    همانند لينك‌هاي خروجي، بهتر است در ايجاد شبكه لينك دروني افراط نكنيد. شما نيازي به استفاده از تعداد زيادي لينك كه باعث پرت شدن حواس خواننده مي‌شوند، نداريد. همين طور هر چه تعداد لينك‌ها بيشتر باشند، احتمال اشتباه و بروز خطا نيز افزايش پيدا خواهد كرد. 

    5. در شبكه‌هاي اجتماعي حضور داشته باشيد

    هنوز مشخص نيست كه آيا تعامل در شبكه‌هاي اجتماعي از عوامل رتبه بندي مستقيم يا غير مستقيم در جست‌جو محسوب مي‌شود يا خير. البته، مشخص است كه موتورهاي جست‌جو تمامي سكوهاي شبكه اجتماعي اصلي را يك برند مقتدر در نظر مي‌گيرند. وب‌سايت‌هايي مانند فيس‌بوك، تويتر، لينكداين PageRank بسيار بالايي در گوگل دارند. 

    دريافت لينك از اين شبكه‌ها، مرتبط بودن سايت شما را به گوگل نشان مي‌دهد. هر چه افراد بيشتري محتواي شما را لايك كرده و به اشتراك بگذارند، قابيت مشاهده شما از طريق اين شبكه‌هاي اجتماعي افزايش پيدا مي‌كند. با ادامه دريافت بك‌لينك با كيفيت، احتمال ارتقا و حفظ رتبه بندي در طولاني مدت افزايش پيدا مي‌كند. 

    نكات زير به شما در افزايش قابليت مشاهده بلاگ در شبكه‌هاي اجتماعي كمك مي‌كنند:

    اضافه كردن كليد اشتراك گذاري اجتماعي در خط كناري مقالات

    استفاده از فراخوان اقدام مشخص (مانند "اگر از محتوا خوشتان آمد، با كليك كردن بر روي اين لينك، مقاله را با ديگران به اشتراك بگذاريد) در محتوا

    ارائه محتواي رايگان به كاربران در ازاي اشتراك گذاري در شبكه‌هاي اجتماعي

    نتيجه‌گيري 

    بهينه سازي موتورهاي جست‌جو يك فرآيند طولاني مدت است و نتايج آن طي يك شب بروز نمي‌كنند. معمولا، شما به چندين ماه تلاش نياز داشته تا بتوانيد اولين نتايج فعاليت‌هاي سئو خود را مشاهده كنيد. اجراي 5 استراژي بالا به شما در حفظ اقتدار طولاني مدت پس از كسب رتبه در كليدواژه خاص كمك خواهد كرد. 


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox