panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • 5 مهارت اصلی كه هر لینك ساز حرفه‌ای بايد داشته باشد
    5 مهارت اصلی كه هر لینك ساز حرفه‌ای بايد داشته باشد

    آيا به نظر شما يك لينك ساز بايد تنها توانايي ساختن لينك را داشته باشد؟ جولي جويس 5 وظيفه حياتي را بيان كرده است كه لينك ساز عالي را از متوسط مجزا مي‌كند.

    كمي پيش، من يك مقاله در اين مورد نوشتم كه چطور لينك ساز‌ها نياز دارند فعاليت خود را فراتر از لينك ساختن به تنهايي گسترش دهند. اين مفهوم به هيچ وجه جديد نيست. يا حداقل كساني كه عدم ثبات صنعت سئو و بازاريابي را درك مي‌كنند،‌ با اين مسئله كاملا آشنا هستند. 

    البته بدون توجه به ميزان مبارزه گوگل با روش‌هاي لينك ضعيف،‌ اهميت لينك‌ها كاهش پيدا نكرده و مسئله اساسي محسوب مي‌شوند. مالكان تجارت زيادي به من گفته‌اند "همه چيز درست است به جز لينك‌ها". اين افراد فرض مي‌كنند با قرار دادن 10 لينك در سايت خود، ‌از صفحه سوم به رتبه 1 تا 3 در صفحه اول مي‌رسند. اين امر غيرممكن نيست، ولي به ندرت رخ مي‌دهد. 

    به عنوان فردي كه در صنعت لينك تخصص دارد، معمولا وقتي در مورد فعاليت‌هاي خارج از لينك سازي صحبت مي‌كنم،‌ نظرم براي ديگران جالب نيست. من قبل از ورود به حيطه لينك سازي، سال‌ها سئو فني و عمومي انجام دادم، بنابراين مي‌دانم كه لينكها به تنهايي نمي‌توانند تمام مشكلات را برطرف كرده و بلكه در صورت اجراي نامناسب، بسته به ميزان خطرناك بودن پروفايل لينك،‌ مي‌توانند باعث افزايش مشكلات نيز شوند. از نظر من، به همين دليل، هر لينك ساز بايد فراتر از نحوه ايجاد لينك اطلاعات داشته باشد. اين مسئله بسيار مهم است. 

    اما لينك‌ سازها بايد با چه مطالبي آشنا باشند تا بتوانند بهترين كار ممكن را انجام دهند؟ به نظر من 5 مهارت زير براي هر لينك سازي حياتي است. 

    1. نحوه تحليل سايت از نظر اقتدار و ارتباط كلي

    اين رايجترين مشكل است كه تيم من در زمان كسب رتبه با آن روبرو شده است. به راحتي مي‌توان محتواي مناسب و مرتبط را پيدا كرد، اما ناگهان شما صفحه‌اي را پيدا مي‌كنيد كه با تمامي خواسته‌هاي شما همخواني دارد. 

    اين صفحه به تنهايي بسيار جالب است. متن صفحه عالي است،‌ نظرات و سيگنال‌هاي اجتماعي خوبي داشته و با وب‌سايت شما مرتبط است. اما وقتي به ساير اجزا و صفحات ديگر آن سايت توجه مي‌كنيد،‌ تمامي متن‌ها ضعيف، تصادفي و غيرمرتبط هستند. 

    همان طور كه وجود لينك بد در پروفايل مي‌تواند باعث از بين رفتن تأثير لينك‌هاي منفي شوند، محتواي خوب نيز مي‌تواند تحت تأثير محتواي بد در ساير صفحات سايت،‌ بي‌اثر شود. شايد شما يك صفحه را با كليدوا‍ژه‌هاي بسيار متفاوت و محتواي عالي در 20 صفحه اول نتايج موتور جست‌جو پيدا كنيد. شايد آن صفحه خاص در كليدواژه مرتبط خود جايگاهي عالي داشته باشد.

    اما اگر به اطلاعات تماس نگاه كرده و با 404 روبرو شويد،‌ و يا پس از بررسي سايت متوجه شويد كه محتواي اسپم در آنها تزريق شده است، بايد چنين سوالي از خود بپرسيد: آيا من واقعا مي‌خواهم با چنين سايتي در ارتباط باشم؟

    2. نحوه ارتباط موثر و كارآمد (چه از طريق تلفن، پست الكترونيك و چه از طريق رسانه‌هاي اجتماعي)

    مهارت‌هاي ارتباطي خوب باعث پيشرفت شما در تمامي جنبه‌هاي زندگي مي‌شوند. در گذشته، من لينك‌ سازهايي را استخدام كرده‌ام كه نامه‌هاي آنها آنقدر پيچيده و عجيب بود كه براي درك كردن هدف يا سوال اصلي آن، نياز به سه بار مطالعه متن بود. بعضي از مشتريان نيز همين طور بودند. 

    هيچ كس زمان سه بار مطالعه كردن يك متن را ندارد. وقتي شما 100 يا تعداد بيشتر پست الكترونيك از ديگران دريافت مي‌كنيد، تنها نامه‌هايي كه به سادگي قابل درك هستند،‌ شانس مطالعه شدن دارند. باقي نامه‌ها معمولا كنار گذاشته مي‌شوند. 

      

    من تعداد زيادي پست الكترونيك مبتني بر لينك دادن به سايت فرد خاص با استفاده از سايت آ‍ژانس يا سايت خودم دريافت مي‌كند. من معمولا تمامي اين نامه‌ها را مطالعه مي‌كنم. اما دليل كار من استفاده كردن از اين نامه‌ها به عنوان مثال‌هايي از عملكرد ضعيف است كه خودم در آينده از انجام آنها خودداري كنم. 

    اكثر اين نامه‌ها دقيق نوشته شده و خواسته خود را بيان مي‌كنند. اگر نامه‌ها من را سرگرم نكنند، آنها را سريعا حذف مي‌كنم. حتي اگر من هيچ مشكلي با لينك دادن بدون دليل خاص به ديگران نداشتم، باز هم مطمئنا به كسي لينك نمي‌دادم كه طي 4 پاراگراف به من توضيح داده بود كه لينك بورسيه در سايت من، بهترين گزينه براي مخاطبانم محسوب نمي‌شود. 

    3. نحوه خزيدن سايت و تشخيص خطاهاي خزيدن و يا ارجاع (ريدركت)

    چنين دانشي باعث مي‌شود از لينك‌ سازهايي كه از لينك شكسته استفاده مي‌كنند، دوري كرده و همين طور تجربه كاربري بهبود پيدا مي‌كند. 

    من واقعا متنفرم سايتي را ببينم كه تنها 30 صفحه داشته، اما نزديك 100 خطاي خزيدن را شامل مي‌شود. من از مشاهده زنجيره ارجاع‌ها و صفحات داراي مدل بدون www و با www متنفرم. اما هنوز سايت‌هاي زيادي اين طور هستند. 

    اگرچه پيدا كردن لينك‌هاي شكسته براي من جذاب هستند، اما من هرگز مشتري نمي‌خواهم كه تسليم لينك‌ سازهاي مبتني بر لينك شكسته شده است. شما بايد بتوانيد لينك‌هاي دروني حاوي 404 را در سايت خود بررسي كنيد. بدين ترتيب مي‌تواند مراحل بعدي و روش مبارزه خود را مشخص كنيد. 

      

    همين طور شما بايد توانايي تشخيص مشكلات ارجاع را نيز داشته باشيد. اخيرا من با سايتي سر و كار داشتم كه نزديك به 20 ارجاع دروني غيرالزامي در هر صفحه خود داشت. 

    من هنوز با سايت‌هايي مواجه مي‌شوم كه ارجاع 301 به مدل‌هاي سايت بدون www و www  ندارند. وجود تعداد زيادي زنجيره ارجاع مي‌تواند با مشكلات اساسي براي شما به همراه باشد. 

    4. نحوه بررسي تعادل پروفايل لينك

    من از Majestic براي اين كار استفاده مي‌كنم زيرا واقعا قابليت نمودار متن لنگر را دوست دارم. اما شما مي‌توانيد از هر ابزاري استفاده كنيد. تنها لازم است ابزار به شما در تشخيص مشكلات كمك كند. 

    اگر مي‌بينيد در 75% متن‌هاي لنگر از يك كليدواژه خاص استفاده شده است، بايد دست به كار شويد. من همين طور بررسي مي‌كنم كه آيا لينك‌هاي مشكوك يا موارد غيرطبيعي جديد اضافه شده است يا خير. 

    اكثر مشتريان فعلي ما متخصص سئوي خود را دارند، بنابراين نيازي به "بررسي" ما نيست؛ اما بعضي اوقات بهتر است خودتان نيز اين بازرسي را تكرار كنيد. شايد چندين تيم لينك سازي از يك متن لنگر استفاده كرده و يا كسي از كمپين سئو منفي بر عليه شما استفاده مي‌كند. من دوست دارم در مورد تمامي اتفاقات در زمان لينك سازي آگاهي داشته باشم، زيرا شما هميشه نمي‌توانيد به دانش مشتري خود بسنده كنيد. 

      

    5. چطور حداقل يك گزارش كليدي ايجاد كنيد كه حاوي مشكلات اساسي شده و مشكلات احتمالي را بيان مي‌كند

    من براي پيدا كردن اين گزارش به دو محل مهم مراجعه مي‌كنم:

    Moz’s Algorithm Change History كه تغييرات اساسي را از سال 2000 به بعد نشان داده و هميشه به روز رساني مي‌شود. اين سايت ارزش زيادي براي من دارد. من با به روز رساني‌هاي اصلي و زمان بروز آنها آشنا هستم، اما وجود ليستي براي يادآوري بسيار مفيد است. به علاوه، اين صفحه به روز رساني‌هايي را نشان مي‌دهد كه من از تأثيرگذاري آنها بر سايت مورد نظر، آگاه نيستم. بنابراين هميشه تغييرات جديد در پروفايل را با اين ليست بررسي مي‌كنم. 

      

    مقاله گلن گيب در مورد نحوه تشخيص صفحات كم كيفيت كه مي‌توانند تحت تأثير پاندا قرار گرفته باشند، به من ديدگاهي جديد داد، زيرا تكنيك‌هايي كه او براي پيدا كردن صفحات دچار افول بيان مي‌كند، براي انجام بسياري از كارهاي ديگر نيز بسيار مفيد هستند. 

    شايد شما همگي با نحوه انجام اين كار آشنا باشيد. براي مثال مي‌توانيد تاريخ‌ها را مقايسه كرده و صفحات دچار افول شده را مشخص كنيد. اما من اين كار را انجام نمي‌دهم. همان طور كه قبلا گفتم، من از اين روش براي شتخيص انواع متفاوت مشكلات استفاده مي‌كنم. من هميشه بررسي مي‌كنم كه آيا لينك‌هاي ورودي به سايت من دچار افول يا بهبود عملكرد شده‌اند يا خير. همين طور من بررسي مي‌كنم كه عملكرد سايت مورد نظر در رسانه‌هاي اجتماعي چطور است.

    من مي‌دانم كه لينك ساز بايد توانايي انجام تعداد زيادي وظيفه ديگر نيز داشته باشد، اما اين 5 مورد از نظر من بيشترين اهميت را دارند. 

    مهم نيست شما چه تخصصي داشته باشيد،‌شما بايد تا مي‌توانيد با محيط اطراف تخصص خود بيشتر آشنا شويد. لينك سازي زماني بيشترين تأثير را خواهد داشت كه شما وجود اينترنتي و صنعت بازاريابي را بيشتر بشناسيد. شما نبايد تنها با بخشي از كار آشنا باشيد. 


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox