panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • سیستم مدیریت برچسب‌ها در گوگل
    سیستم مدیریت برچسب‌ها در گوگل
    اخیرا یکی از دوستانم به من گفت  که با ابزار مدیریت برچسب گوگل روبرو شده و هیچ ایده‌ای در مورد نحوه کار کردن با آن ندارد. شاید باورتان نشود، اما این ابزار از سال 2005 در بازار وجود داشته است. این ابزار رایگان و بسیار راحت است. شما می‌توانید اسنیپت‌ها و برچسب‌های خود را تا حدی کنترل کنید. اگرچه یاد گرفتن نحوه کار کردن با این ابزار کمی سخت است، اما هر تجارتی می‌تواند از این ابزار عالی برای پیش بردن تلاش‌های بازاریابی اینترنتی خود استفاده کنند. اگر شما به یک خودآموز نیاز دارید، این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. 

    درک برچسب‌ها و اینکه چرا برای وب‌سایت شما مفید هستند

    ابزار مدیریت برچسب گوگل با برچسب‌ها و کد اسنیپت‌های مربوط به وب‌سایت شما کار می‌کند، بنابراین مهم است که اول هدف از وجود برچسب، محل پیدا کردن آنها، و نحوه استفاده صحیح از آنها را درک کنیم. 

    برچسب الزاما یک کد اسنیپت است که به اندازه گیری ترافیک، نظارت بر کمپین‌های اینترنتی، و یادگیری رفتار کاربران کمک می‌کند. این کدها به شما اطلاعات لازم برای تصمیم گیری موفق در استراتژی بازاریابی اینترنتی را ارائه می‌کنند. برای مثال چند نمونه از برچسب Google Analytics، AdWords، AdRoll، Crazy Egg، Floodlight، و هر برچسب شخصی سازی شده دیگر می‌شود که شما برای خودتان طراحی می‌کنید. متاسفانه، تمامی این برچسب‌ها و کدهای اسنیپت متفاوت می‌توانند باعث گیج شدن افراد شوند. اما ابزار مدیریت برچسب گوگل می‌تواند به شما در پیشگیری از این مسئله کمک کند. 

    سازمان دهی برچسب‌ها و کدهای اسنیپت باعث بهبود تجربه کاربری شده و سایت شما می‌تواند به طور موثر کار خود را ادامه دهد. بر اساس گفته‌های گوگل، به راحتی می‌توان در استفاده از برچسب‌ها اشتباه کرد. در نتیجه، شما به اشتباه اندازه گیری کرده و در نتیجه داده‌ها حذف شده و یا هزینه‌های افزایش پیدا می‌کنند زیرا باید چندین کار را تکرار کنید. در زمان استفاده از ابزار مدیریت برچسب گوگل می‌توانید این مشکلات را برطرف کرده و کمپین خود را در صورت نیاز مدیریت کنید. 

    نگاه سریع به نحوه عملکرد ابزار مدیریت برچسب گوگل

    ابزار مدیریت برچسب گوگل به شما اجازه می‌دهد تا دو گزینه را به روز رسانی کنید:

    1. برچسب‌های وب‌سایت. برچسب‌های بازاریابی و بهینه سازی شامل Google Analytics، AdWords conversion tracking،  Floodlight Counter و غیره. 

    2. تنظیمات. این گزینه شامل برنامه‌های موبایل می‌شود که شما ایجاد کرده‌اید. اگر شما یک برنامه موبایل ساخته‌اید، می‌توانید به راحتی تنظیمات آن را تغییر دهید. این گزینه‌ها شامل موقعیت تبلیغ، مدت زمان، دینامیک بازی و غیره می‌شوند. 

    ابزار مدیریت برچسب گوگل باعث صرف جویی در زمان می‌شود. در صورت وجود چند برچسب در سایت و یا نیاز به رفع اشکالات کدنویسی در صورت بروز خطا، شما می‌توانید از این ابزار برای مدیریت کدهای خود استفاده کنید. همین طور از آنجا که قرار دادن برچسب در صفحات وب باعث تمیزتر شدن کد می‌شود، سرعت سایت نیز افزایش پیدا می‌کند. 

    همین طور من پیشنهاد می‌کنم این فیلم را ببینید که گوگل در آن ابزار مدیریت برچسب و میزان اهمیت آن را توضیح داده است. 

    کار کردن با ابزار مدیریت برچسب گوگل

    شاید به نظر این ابزار بسیار پیچیده به نظر برسد، اما نگران نباشید. وقتی فرآیند تنظیمات را فرا گرفتید، نحوه عملکرد را درک خواهید کرد. در بخش زیر، آموزش مرحله به مرحله برای شروع کار با ابزار مدیریت برچسب گوگل توضیح داده می‌شود. 

    قدم 1: ایجاد حساب و ظرف

    با لینک زیر می‌توانید برای خود حساب ایجاد کنید. وقتی نام تجارت (یا هر چیز دیگری که می‌خواهید به عنوان نماینده وب‌سایت خود استفاده کنید) را وارد کردید، از شما درخواست می‌شود تا چیزی به نام ظرف را تنظیم کنید. 

    همان طور که می‌توانید در عکس زیر ببینید، اکثر وب‌سایت‌ها بر هر وب‌سایت یا برنامه موبایل خود یک ظرف دارند. ظرف‌ها شامل برچسب‌های ردیابی مانند Google Analytics و AdWords می‌شوند. من همیشه پیشنهاد می‌کنم تا دومین خود را وارد کنید، اما اگر بلاگ یا صفحه فرود خاص دارید که می‌خواهید در ابزار وارد کنید، بنابراین URL را در ظرف وارد کنید. توجه داشته باشید که URL باید بخشی از دومین شما باشد. 

      

    قدم 2: کد اسنیپت را به وب‌سایت خود اضافه کنید.

    وقتی حساب و ظرف خود را ایجاد کردید، بر روی کلید آبی کلیک کنید. صفحه جدید با کد اسنیپت نمایش داده می‌شود.  پس از باز کردن برچسب، از کد در سایت خود استفاده می‌کنید. شما باید کد را در تمامی صفحات خود که می‌خواهید از ابزار در آنها استفاده شود، کپی کنید. شما می‌توانید آنها را بعدا اضافه کنید، اما پیشنهاد می‌کنم حداقل Google Analytics را سریعا اضافه کنید. بدین ترتیب مرحله بعدی شروع می‌شود.

      

    قدم 3: اضافه کردن برچسب شامل Google Analytics

    برای مثال اگر بر کلید Google Analytics مانند شکل بالا کلیک کنید، شما به صفحه جدید انتقال داده شده و از شما درخواست می‌شود تا اطلاعات مربوط به حساب Google Analytics خود را وارد کنید. این مسئله شامل وارد کردن وجود حساب کلاسیک یا جدید و شناسه در Google Analytics (اگر نمی‌دانید چطور شناسه خود را پیدا کنید، می‌توانید از عکس زیر کمک بگیرید.) می‌شود. 

    یادتان باشد: پس از راه اندازی ابزار مدیریت برچسب گوگل، نیازی به وارد کردن کد Google Analytics ندارید. 

    قدم 4: اضافه کردن قانون حذف

    همان طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید، می‌توانید قابلیت حذف را اضافه کنید. این بدین معناست که شما قوانین خاص در مورد صفحات خاص را در این قسمت مشخص می‌کنید. شما می‌توانید از قوانین موجود انتخاب کنید. همین طور شما می‌توانید تمامی صفحات را نیز انتخاب کنید (این گزینه معمولا برای افراد تازه کار مناسب است) یا اینکه یک قانون جدید بسازید. 

    توصیه‌های بیشتر: در همین صفحه می‌توانید گزینه‌ای به نام قانون بلوک را تنظیمات پیشرفته وارد کنید. این قانون به شما اجازه می‌دهد تا برنامه حذف شخصی سازی شده و یا مدل‌های متفاوت از هر ظرف متفاوت را اضافه کنید. شما می‌توانید از گزینه‌های بسیار پیچیده استفاده کنید، بنابراین پیشنهاد می‌کنم در زمان شروع کار و قبل اطمینان از نیاز به خصوصیات پیشرفته و شخصی‌تر، این لینک را مشاهده کنید.

     

    قدم 5: بر روی انتشار کلیک کنید

    اخیرا، این ابزار توانایی نشان دادن پیش تصویر از تنظیمات دارد. پس از اطمینان می‌توانید کلید انتشار را انتخاب کنید. 

    سپس چه اتفاقی می‌افتد؟ شما می‌توانید هر بار به صفحه گزارش ابزار مدیریت برچسب گوگل مراجعه کرده و برچسب‌های جدید اضافه کنید. همین طور شما می‌توانید ظرف خود را با وارد شدن به صفحه گزارشات تغییر دهید. در مثال بالا، ما برچسب Google Analytics را بررسی کردیم، یعنی کد این برچسب فعال شده و اطلاعات در حساب شما ثبت می‌شوند. 

      

    نتیجه‌گیری

    اسنیپت‌هایی مانند Google Analytics باعث صرفه جویی در زمان و کاهش میزان زیادی فعالیت پیچیده می‌شوند. احتمالا شما از قبل این ابزار را تنظیم کرده‌اید. این تنها یکی از انواع متفاوت برچسب‌های مفید است. شما از تعداد زیادی برچسب استفاده می‌کنید، بنابراین وجود یک ابزار برای سازمان دهی آنها می‌تواند بسیار مفید باشد. 

    آیا شما در گذشته از ابزار مدیریت برچسب گوگل استفاده کرده‌اید؟ آیا نکته مفید در اختیار دارید؟ در بخش نظرات، این نکات را با ما به اشتراک بگذارید. 


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox