panel

fsNetwork

۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
دفتر فروش
  • Phone: ۰۲۱-۸۸۸۹۴۹۳۶
  • Email: sales@digiseo.ir
دفتر فنی
  • Phone: ۰۲۱-۶۶۳۷۸۸۵۸
  • Email: technical@digiseo.ir
QR Code دیجی سئو

  • عنوان:
    پیام:

container

content

  • 7 گروه از کلمات کلیدی که دنیای سئو را زیر و رو میکنند!
    7 گروه از کلمات کلیدی که دنیای سئو را زیر و رو میکنند!

    تا بحال از خودتان پرسيده ايد که بايد روي چه نوع کلمات کليدي هدف گذاري کنيد؟

    در اين مقاله "ريان شِلي" به شما نشان ميدهد که چگونه انواع کلمات کليدي را سازماندهي کرده  و با توجه به هدف و نتيجه ي شخصي مدنظرتان، از آنها استفاده کنيد.

    کلمات کليدي، از هر نظر که فکرش را بکنيد  براي سئو، لازم و ضروري هستند. اينکه بدانيد بايد روي چه کلماتي هدفگذاري کرده وکداميک را انتخاب کنيد وچگونه از آنها استفاده کنيد، ميتواند نتيجه ي شگرفي روي آينده ي سئوي وبسايت شما داشته باشد.

    انتخاب مناسب کلمات کليدي و دسته بندي آنها، هم به توسعه ي لينک‌دهي کمک ميکند هم در ايجاد ارتباطات آنلاين شما و در نتيجه افزايش بازديد از وبسايتتان تاثير گذار است.

    از آنجايي که هزاران هزار نوع واژه ي مختلف هست که ميتوانيد از آنها به عنوان کلمات کليدي استفاده کنيد، در اين مقاله قصد داريم شما را با 7 دسته از اين کلمات آشنا کرده و بگوييم در دنياي سئو، چگونه بايد از هر کدامشان استفاده کرد.

    همراه ما باشيد با اين 7 گروه کلمات کليدي:

    گروه اول:

    کلمات کليدي که معرف "بازار و فروش" هستند

    اين گروه، شامل عبارات و اصطلاحاتي هستند که مخاطبين شما حين صحبت راجع به تجارت و کسب و کار شما، از آنها استفاده ميکنند. کلمات اين دسته، معمولا کلي و عمومي بوده و به همين خاطر دسته بندي و سازماندهي‌شان اغلب سخت است. با اين حال ذره اي هم از اهميت آنها کم نميشود!

    اين نوع کلمات کليدي در توسعه ي بهينه سازي on-page (درون وبسايت) شما نقش بسزايي دارند. براي اين کار کافي‌ست اين کلمات را در  صفحات وبسايت خود استفاده کنيد. از طرف ديگر کلمات کليدي معرف بازار و فروش، براي آغاز يک محتوا و متن خلاقانه نيز ارزشمندند! تنها کافي ست آنها را در جملاتي سوالي استفاده کنيد و در ابتداي متن، بگنجانيد!

    زماني که صحبت از لينک دهي و تبادل آن به ميان مي‌آيد، ميتوانيد از کلمات کليدي اين دسته استفاده کنيد. ميدانيم که تبادل لينک بصورت دستي، ديگر همانند گذشته کاربرد زيادي ندارد، اما مطمئن باشيد هنوز هم بهتر از هر روش ديگري کار ميکند!  اين گروه ازکلمات کليدي قادرند  سايت هايي مشابه سايت شما را در معرض ديد قرار دهند که ميتوانيد به راحتي با آنها تبادل لينک کنيد.

    گروه دوم:

    کلمات کليدي که معرف "مشتري" هستند

    کلمات کليدي تعريف کننده‌ي مشتري، واژه ها و عباراتي هستند که مشتريان شما، بوسيله ي آن معرفي و شناخته ميشوند.

     مشتريان شما خود را با چه نامي معرفي ميکنند؟ و ديگران آنها را چگونه صدا ميکنند؟ اين دو پرسش شما را در بدست آوردن چنين کلمات کليدي قدرتمندي، کمک خواهند کرد.

    اين دسته از کلمات کليدي از آن جهت مهم هستند که براي پيدا کردن کساني که در ارتباط با مخاطبين مورد هدفتان هستند استفاده ميشود. برخي از آنها ممکن است به مشتريان اصلي شما مربوط باشند و برخي ديگر نيز به شکلي ديگر در ارتباط با مشتريان شماباشند. به هر صورت با استفاده از اين کلمات ميتوانيد بفهميد چه بايد کرد تا وبسايت و وبلاگتان براي تعامل با فراد، از هر نظر جذاب بوده و نظرها را به سمت خود جلب کند.

    سئو تنها يک جستجوي ساده نيست، بلکه در مورد ايجاد يک جريان ارتباطي است. کلمات کليدي معرف مشتري، به شما در ايجاد ارتباط بين افرادي که به محصول يا خدمات شما نياز دارند، کمک خواهد نمود. همانگونه که گفتيم با فهميدن اينکه مخاطبين شما، چگونه خودشان را معرفي ميکنند، ميتوانيد محتواي بهتر، لينک هاي مناسب تر و همچنين ارتباطات آنلاين معتبرتري ايجاد کنيد.

    گروه سوم:

    کلمات کليدي که درباره ي "محصول" شما هستند

    اين گروه از کلمات، دقيقان شان دهنده ي چيزهايي هستند که شما در معرض فروش قرار ميدهيد. زماني که اين کلمات را مورد بررسي قرار ميدهيد و فهرست بندي ميکنيد، به دنبال استفاده از کلمات خاص و جزئي باشيد. براي مثال اگر فروشنده ي کامپيوتر و لپ تاپ هستيد از تک تک برندها و مارک‌ها استفاده کنيد. کلماتي همچون: Dell laptop، MacBook Pro، Surface Pro و ... .اين کار به شما کمک ميکند هم فرصت بيشتري براي ديده شدن پيدا کنيد، هم نياز افرادي که با واژه هايي جزئي و خاص، جستجو ميکنند را برطرف کنيد.

    در بيشتر جاها ميتوانيد بخشها و قسمتهاي کوچکتري از نام برندها ومارکهاي معروف را که مربوط به نوع محصول است، استفاده کنيد. با اين کار خواهيد ديد افرادي که اکثر اوقات فقط به دنبال برندها و نام‌هاي معروف هستند، به سمت وبسايت شما سراريز ميشوند!

    اين گروه از کلمات کليدي، هم براي استفاده در وبسايت، بسيار فوق العاده اند و هم  نقطه‌ي شروع بسيار خوبي جهت آغاز به کار يه وبلاگ يا سايت، محسوب ميشوند.

    گروه چهارم:

    اسامي رهبران مشهور حوزه ي صنعت و تجارت منظور از رهبران، همان افرادي هستند که در حوزه ي کاري و فعاليت شما معروف و قابل احترام بوده و تاثير شگرفي بر روي آن گذاشته اند و تقريبا براي همه شناخته شده هستند.

    اگرچه شما از اين اسامي و کلمات کليدي، در عنوان صفحه ي اصلي وبسايت خود استفاده نميکنيد، ولي به ياد داشته باشيد که در عوض ميتوانيد براي توسعه و ارتقاي کلي وبسايتتان، از آنها کمک بگيريد. چگونه؟

    با گفتگو و مصاحبه با اين افراد، هم به رشد روابط عمومي کمک کرده ايد هم به يک باره ترافيکي از بازديد را به وبسايت خود هديه ميکنيد!

    اگر مطمئن نيستيد که اين افراد دقيقا چه کساني هستند، ميتوانيد از وبسايت هاي خوب و معروفي همچون آمازون، گوگل، فيسبوک و توئيتر استفاده کنيد. به ياد داشته باشيد که داشتن ارتباط با آنها در شبکه هاي اجتماعي، راه بسيار خوبي است که هم شانس گفتگوي دو نفره تان بيشتر شود، هم ارزش وبسايت خود را بالا ببريد، هم جداي از تمام اينها، اطلاعات عمومي خودتان هم زيادتر شود!

    چرا که هرچقدر شما به شناخت بيشتري نسبت به اين افراد برسيد، بهتر ميتوانيد از اين روش استفاده کرده و به هدف خود برسيد!

    گروه پنجم:

    نام شرکت هاي رقيب!

    اين اسامي از آن جهت مهم و با ارزشند که ميتوانيد بفهميد مردم درمورد شرکتهايي نظير شما چگونه فکر کرده و چه چيزهايي ميگويند!

    اين گروه از کلمات ترکيبي هم، همانند اسامي رهبران فکري صنعت که صحبتش را کرديم، به منظور توسعه ي درون صفحه اي استفاده نميشوند.

    با استفاده از اين کلمات قادر خواهيد بود بفهميد چه کساني رقابت شما با ساير شرکت ها را در اخبار و وبلاگ هاي خبري و گروه هاي مختلف پوشش داده اند و به اين وسيله ميتوانيد سرکي هم به مصاحبه ها و گفتگوها زده و ببينيد در دنياي کسب و کار، چند چنديد؟!

    گروه ششم:

     کلمات کليدي مرتبط و همگروه با هم

    منظور ما اين است سعي کنيد از تمام کلمات مرتبطي استفاده کنيد که به حوزه ي کاري شما مربوط ميشوند. اين کلمات ميتوانند در گروه هاي مخلتفي دسته بندي شوند. از کلمات مربوط به توليد کنندگان گرفته تا واژه هاي مربوط به مصرف کنندگان و مشتريان. اما همانطور که گفتيم به ياد داشته باشيد تمام کلماتي که در هر دسته استفاده ميکنيد، بايد ارتباط واضح و روشني با هم داشته باشند. ميدانيد چرا؟ چون باعث ميشود تمام افرادي که شايد شبيه هم و نزديک به هم فکر ميکنند، اما از يک واژه ي مشخص براي جستجويشان استفاده نميکنند را کمک کنيد و آنها را به هدفشان برسانيد.

    کلمات کليدي مرتبط و همگروه به شما کمک ميکند که لينکهاي خود را به خوبي توسعه داده و همانند يک زنبور عسل به خوبي در همه جا گرده افشاني کنيد! با اين کار تمام آنهايي هم که شما و وبساييتان را به خوبي نميشناسند، اما به دنبال پيدا کردن مطلبي يامحصولي هستند، به سمت شما روانه خواهند شد و از طرفي ديگر هم گستره ي مخاطبين خود را افزايش خواهيد داد!

    گروه هفتم:

    کلمات کليدي متناسب با موقعيت جغرافيايي 

    اين دسته از کلمات کليدي، راه حلي براي رتبه بندي محلي وبسايت شماست. براساس داده هاي گوگل، ??درصد مصرف کننده هايي که جستجويي محلي بوسيله گوشي هوشمند خود انجام داده اند? در طول يک روز از يک فروشگاه آنلاين بازديد کرده اند، که اين عدد در مورد کساني که اين جستجوي محلي را بوسيله ي کامپيوتر يا تبلت انجام داده اند ?? درصد است. اين کلمات شانس تعامل با تمام آنهايي را افزايش ميدهد که ممکن است خريداران احتمالي يا اسپانسرهاي شما باشند.

    سئوي محلي، ابزاري قدرتمند براي رشد وبسايت در شهر و محل زندگي خودتان است. اگر شرکت شما، علاوه بر وبسايت ،وجود خارجي هم دارد (يعني داراي ساختمان يا شرکتي هستيد) ، سئوي محلي، نه تنها ترافيک بازديد را به سمت وبسايتتان ميکشاند، بلکه باعث ميشود افراد بيشتري هم روانه ي محل کار و فروشگاه شما بشوند!

    زماني که قصد استفاده از کلمات کليدي اين گروه را داريد، تنها به شهر و شهرستان خود بسنده نکنيد. بلکه به تمام نواحي و شهر و روستاهاي اطراف و نزديک هم فکر کنيد! اگر هم در شهري بزرگتر سکونت داريد، ميتوانيد به شهرهاي همسايه و مجاور فکر کنيد و با توجه به تمام آنها، از کلمات کليدي مناسبي استفاده کنيد.

    و حرف آخر:

    زماني که صحبت از پيدا کردن، مرتب کردن و استفاده از کلمات کليدي به ميان مي‌آيد، بهترين پيشنهادي که ما ميتوانيم بکنيم اين است: صبور باشيد و به تلاش خود ادامه دهيد!

    هرچقدر که بيشتر تلاش بکنيد، چيزهاي بيشتري هم کشف ميکنيد.

    وقتي که ليست کلمات کليدي موردنظر خود را آماده کرديد، آنها را سازماندهي و مرتب کرده، طرح کلي خود را بريزيد، وبسايتتان را توسعه دهيد و سپس روي گسترش آن تمرکز کنيد. 

    خيالتان راحت...! با استفاده از تمام کلمات کليدي که در اين مقاله راجع به آنها صحبت کرديم، مطمئن باشيد وبسايت شما در مسير صحيح خود قرار خواهد گرفت!


    فایل

    اسپانسر این مقاله شوید:


leftBox